3D fotografie - Fotocentrum Martin Pithart

Cílem těchto stránek je přiblížit vlastní tvorbu 3D fotografií a postuně vyzkoušet všechny dostupné 3D techniky včetně  nejjednodušší kamery - dírkové komory a představit i vlastní projekt ve 3D fotografování.

Pokud nebude uvedeno jinak, jsou veškeré fotografie v provedení ANAGLYPH, t.j. pro prohlížení červeno-modrými brýlemi, které jsou k dostání ve Fotocentru. Zde můžete i zakoupit nebo objednat 3D fotografie.

Trabant 600 Rally 1964 - 2015

Trabant model P60 - 600 vznikl v letech 1961 -1964 jako následník a modernizovaná verze Trabanta P50, který se ve Zwickau vyráběl od roku 1957.
Již tyto první vozy této značky se zúčastňovaly automobilových soutěží - Rally. Model Trabant P 60- 600 byl však jako první homologován u FIA, jako plnohodnotný závodní automobil. Homologace FIA pod číslem 1212 z 7.května 1963 umožňovala těmto vozům start na všech světových sotěžích Rally ve své kategorii. Pro tyto soutěže bylo vyrobeno a upraveno několik vozů. Již však od roku 1964 se na automobilových soutěžích začal objevovat model Trabant 601, který zcela nahradil původní model P60 a po roce 1965 se již původní model Trabant 600 soutěží rally nezúčastňoval.
Osud dobových  soutěžních Trabantů 600 rally z let 1961 1964 je zatím nejasný a je předmětem mého hledání v historii rally.
Od roku 1973 jsem jezdil jako spolujezdec / Jos. Dřevo, Karel Porsch atd/, později vlastním autem /Wartburg 353, Škoda 110R / za ASK Praha pod vedením 
p. Viktora Mráze. V letech 1986-87 bylo rozhodnuto rozšířit třídu Rally o kategorii HISTORIK - rally automobily starší dvaceti roků. Bylo rozhodnuto postavit Rally repliku vozu Trabant 600, což se s pomocí výrobního závodu ve Zwickau zcela zdařilo. Byl navržen i originální design vozu, který je na voze v původním provedení dodnes.
V letech 1987 - 1990 jsem se zúčastňoval pravidelně všech soutěží vypsaných pro kategorii Historik v tehdejší ČSSR. Po roce 1990 byl vůz zakonzervován, vrátil jsem poměrně výkonný motor původnímu majiteli a ve čtyřiceti letech ukončil svoji závodnickou karieru.
Zjara roku 2014, tedy po dvacetičtyřech letech mě byl umožněn a nabídnut návrat do Rally sportu s tímto vozem a to jako oslava padesátého výročí vyrobení -tento Trabant 600 byl vyroben v roce 1964 / dle původního TP dovezen a uveden do provozu květen 1964/.
Rekonstrukce a zprovoznění si vyžádalo více nežli dvěstě odpracovaných hodin. Oraven a rekonstruován byl zejména celý brzdový system, opravena převodovka, zavěšení kol, tlumiče, opraveno řízení a prozatímně namontován nový motor, ale s poměrně malým výkonem.
Dále bylo nutné doplnit vybavení vozu o homologované čtyřbodové pasy, hasicí system, odpojovač baterie a několik dalších prvků tak, aby vůz odpovídal současným sportovním řádům.Bylo nezbytné zakoupit homologované závodnické kombinézy a taktéž homologované přilby doplněné intercomem.
Po nezbytných technických prohlídkách byl vozu 17.srpna 2014 vystaven "Sportovní průkaz" a přidělena SPZ Rally automobilu 11 R 0259 a tímto posledním administrativním úkonem umožněn start na Barum Rally 2014 ve Zlíně. V roce 2014 jsme se ještě zúčastnili Rally Příbram, jako posledního podniku sezony.
Do roku 2015 jsme s Trabantem 600 připravei startovat v celé vypsané sezoně, t.j Rally Šumava Klatovy, Rally Český Krumlov, Škoda Rally, Barum Rally a Rally Příbram. Navíc bychom rádi prezentovali Trabanta 600 Rally na výstavě www.LEGENDY.cz.
Tolik zatím ze stručné historie tohoto vozu. Děkujeme Vám za pozornost.